România peste 30 de oficii poştale

E miercuri. Cum s-a întâmplat să nu fiu în oraş când mi-a sosit un colet important din Anglia am hotărât să mă duc la Poştă să văd dacă pot rezolva ceva să îl primesc fără aviz. Avizul nu îl aveam pentru că între timp îmi mutasem domiciliul şi noi locatari doar m-au anunţat că l-am primit, dar nu le-a trecut prin cap să îl şi păstreze. Dacă vine din străinătate, pachetul rămâne în ţară, mai exact la oficiu poştal de unde trebuie ridicat, o lună. Zis şi făcut.
„Ne pare rău, nu avem aşa ceva la acest oficiu poştal.”
???
„Ne trebuie avizul poştal, pentru că altfel nu putem să căutăm pachetul în baza noastră de date. 13 cifre pe care l-au pus cei din Anglia pe chitanţă.”
Îi răspund doamnei politicos că nu am aşa ceva, dar am alte trei numere pe care le primisem pe e-mail. Imaginaţi-vă! Poşta română îmi trimite aviz acasă cu acel număr şi dacă eu îl pierd ei nu îl mai au! „Nu vă putem căuta după nume.” De ce?!
După lungi insistenţe şi implorări individa de la poştă se înduplecă şi se ridică de la birou şi caută registrul de pe luna de când îi spusesem eu că am primit avizul. „Cum te cheamă?” Va să zică se putea să mă caute şi după nume. Şi citeşte. Şi citeşte. Şi nu îmi găseşte numele. Îmi spune cu o moacă plină de regret că nu a intrat niciun colet din Anglia la ea în oficiu. Poate e la tranzit. Sunt trimis la alt oficiu poştal lânga gară.

Ajung acolo aflu că de fapt trebuie să vorbesc la vamă. La vamă, nici nu apuc să deschid gura bine că mi se răspunde răstit, cu un discurs parcă ştiut pe dinafară, că nu am ce căuta acolo pentru că „Anglia e în Uniune şi coletele din Uniune ajung direct la oficiile poştale de unde faceţi parte, dacă nu e acolo căutaţi în tranzit.” Din nou la tranzit, unde li se face milă de mine şi încearcă toate numerele mele sub toate combinaţiile posibile ca să aflu că niciunul nu este bun şi că îmi trebuie acel număr special de 13 cifre. Totuşi nu pot sub nicio formă să mă caute după nume.
„Şi eu pe cine dau vina acum?”, întreb bulversat. „Noi am făcut tot ce se putea. Numai dacă fac ăia din Anglia reclamaţie. Sau spuneţi-le să vă trimită codul acela de pe chitanţă.” Am zis să încerc şi asta. Trimit mail în Anglia cu toate explicaţiile de rigoare, pentru că peste noapte am devenit expert în sistemul poştal. Răspunsul, spre uimirea celor de la poştă, a fost că ei au pus numele şi adresa pe colet şi un număr, care, din nou, nu se potrivea cu sistemul românesc.
Şi aşa am rămas fără colet, pentru că a venit timpul când coletul trebuia retrimis şi doamna de la poşta mi-a zis doar că înseamnă că „a trecut o lună şi nu mai e la noi”, fără să verifice dacă a mai plecat ceva de la ei.
Dacă mi-au trimis acasă un aviz, nu trebuia să mai existe o copie după acel aviz pe care sa-l verifice după nume? Şi de ce nu m-au verificat după nume? Care era probabilitatea să mai existe cineva cu acelaşi nume care să primească pachet în aceeaşi zi şi la aceeaşi adresă? Şi din câte am înţeles acel număr de 13 cifre e prelucrat în România, de ce trebuia eu să cer în Anglia ceva de care săracii oameni nici nu au habar?
România cu birocraţia ei şi Anglia cu a ei. Peste 30 de ani oare cum o fi?

Gabriela Dan

Un gând despre „România peste 30 de oficii poştale

  1. ooooooooooooooo, cu articolul asta mi-a crescut tensiunea…..nu rosti oficiu postal in fata mea…..fac urat.
    sa iti zic ce am patit eu cu cei de la posta.am 2 patanii.prima se intampla intr-o zi ploioasa de iarna, intru in posta sa cumpar felicitari,nici nu intru bina k ma i-a femeia de servici la 3 pazeste,,,uita-te pe unde calci k eu am spalat pe jos…imi zice ofticata.ma uit mirata in jur cautand pe unde sa calc,nu aveam unde k spalase peste tot.imi zice sa astept pana se usca.am crezut k isi bate joc de mine,o ignor si intru………si se i-a de mine k nu o respect fiind mai tanara…….atunci ma supar si ii zic ca, curatenia se face la inchiderea postei cand nu mai intra nimeni, nu in toiul programului si intr-o zi ploioasa cand e noroi afara,,,,,,,,,pleaca comentand de tineretul din ziua de azi care nu mai respecta nimik…………acu eu intreb ca cetateanul turmentat,,,,,,,,,,,,,,da pe noi cine ne respecta?????????
    a 2-a intamplare cu oficiul postal:un prieten ma suna noaptea la 12……miha te rog mult du-te dimineata si plateste-mi o amenda pt.viteza………..nu intreb nimik e specific lui……ok ii zic, ma duc……..dimineata ma duc la posta,,,,,m-am plimbat pe la vreo 3 oficii postale pana l-am gasit pe cel corect………..k sa aflu k amenzile se platesc dupa ora 14,,,,,,,,,,,am plecat de acasa la ora 9 si m-am intors la ora 17,,,,,,,,unde am fost? sa platesc o amenda,,,,,,,,,,,BUN VENIT IN ROMANIA,,,,,,,,,

Lasă un răspuns

