De ce nu am fost să votez!

Pentru că nu am fost informat. Pentru că nu ştiu ce înseamnă uninominal. Pentru că nu am televizor. Pentru că nu ştiam ce votez. Pentru că nu ştiam pe cine votez. Pentru că nu am văzut campaniile pe care le promoveză. Pentru că îi las pe tineri să voteze. Pentru că nu am vrut să ies din casă. Pentru că ploua. Pentru că era departe secţia de votare. Pentru că nu aveam buletin de Timişoara. Pentru că nu am auzit nimic concret la radio. Pentru că nimeni nu mă obligă. Pentru că m-am săturat ca toţi să mă mintă. Pentru că am votat de fiecare dată până acum şi cu ce m-am ales? Pentru că poate dacă nu merg la vot încă o sută pe lângă mine se ridică ceva semne de întrebare. Pentru că oricum şi dacă mergeam la vot şi dacă nu mergeam tot aşa de mult contam pentru autorităţi. Pentru că nu era aşa de important pentru mine sau pentru că nu am reuşit să imi dau seama cât de important era pentru mine. Pentru că m-am săturat de aceeaşi „şerpi” bătrâni. Pentru că am auzit că se mai votează o dată după asta, poate atunci mă voi duce. Pentru că îmi plăcea mai mult pe vremea comunismului. Pentru că nu o să se scrie în ziare despre mine. Pentru că nu cu mine o să înceapă democraţia. Pentru că nu cu mine o să dispară corupţia. Pentru că ne-au furat destul. Pentru că gazul tot e scump sau o să fie şi mai scump. Pentru că bursele sunt tot mici şi condiţiile tot mizere. Pentru că salariul e tot mic şi preţurile vor fi şi mai mari. Pentru că „am vazut io că ăştia promit ceva numa’ la alegeri, da’ le uită draci până după alegeri.” Pentru că, pentru că, pentru că, pentru că…

Motive sunt, scuze nu!

 

Gabriela Dan

4 gânduri despre „De ce nu am fost să votez!

  1. Rau ai facut ca nu ai mers la vot!bine…stiu k cel mai intemeiat motiv a fost k nu aveai buletin de Tm.Dar ar fi trebuit sa iti aduci aminte k in cls a 7a am invatat sa ne facem datoria de cetateni sa mergem la vot!fiecare vot conteaza,drept este k nici tu si nici eu nu schimbam lumea,dar participam la incercarea de a o schimba!toti ne plangem ca nu ne merge bine,dar face cineva ceva pt a schimba asta???preferam sa spunem k nu avem cu cine vota sau toti ne-au furat pana akum…70% din populatia care a votat au fost cei mai batrani,au castigat cei pe care i-au votat batranii…dak ar fi mers si cei tineri la vot,sunt sigura ca altii ieseau la guvernare…

  2. Silver,iti garantez ca nu conta cine pe cine voteaza, era clar de la inceput,am votat,dar am constatat ca a fost o pierdere de vreme.Oricum copilasi trebuie sa votati.

  3. Vai Neli, dar eu cred ca tarie ca persoana pe care eu am votat-o va face o diferenta. Cel putin sper sa nu ma dezamageasca si el ca multi altii 😦

  4. Dreptul la vot nu e o datorie, ci asa cum ii spune si in Constitutie, este un drept. Acum, exercitat sau nu, el naste de cele mai multe ori o serie de alte drepturi si obligatii. Inteleg ca in lumea reala, asta in care ne invartim noi, nu are importanta daca votezi sau nu, ba mai mult dupa ultimele jocuri de pe scena politica nu mai are importanta nici macar cu cine votezi, au ei grija sa se alieze asa cum vor. Dar exercitarea dreptului la vot iti ofera ligitimitate. Legimitatea de a-l apostrofa pe cel pe care l-ai votat daca te-a dezamagit sau de a-l combate pe cel care nu l-ai votat. Doar pentru atat e bine sa mergem la vot…

Lasă un răspuns

