Romantic needs for romantic people

E 22 decembrie si eu m-am gandit sa compun un text. Imi este foarte greu. Vreau sa vad cum ma incearca nominalizarea, patosul, tautologia, dialectica. Cum am invatat eu, ca sa scri ceva ai nevoie de o idee. Textul urmator sper ca nu se va baza pe acest lucru.

Aceste specii mici, chiar infime, cantitati neglijabile  se strecoara peste tot in viata noastra si ne priveaza de linistea de fiecare zi. Aceasta brutalitate cu care isi desfasoara activitatea fac din ele un dusman de temut. Trebuie ca fiecare lucru sa isi aiba ordinea si locul in natura. Trebuie ca aceste specii deplorabile… imi pare rau nu pot sa continui.

Comemorarea zilei de azi ar putea incepe cu un text din limba de lemn, continuata tot cu un text din limba de lemn, culminand tot cu un astfel de text. Multi si-ar aduce aminte de momentul acela, multi ar deveni imuni la toate discursurile rescrise prost de fiecare orator, multi ar rade pentru ca nu ar intelege nimic. – exact! cu mai mult exercitiu poate as reusi.

Gata! Am compus destul. Uite un text preluat din Fracoise Thom – Limba de lemn

” Scriitorul Zoscenco, mai ales exceleaza prin reproducerea acestui discurs ciudat pe care il numeste << limba de maimuta>>:

<<Un lucru neinsemnat a stat la originea intregii afaceri. Vecinul meu, un barbos inca tanar, se apleaca spre vecinul sau din stanga si intreaba politicos:

– Ei bine, tovarase, va fi plenara sau nu?

– Plenara, raspunse vecinul intr-o doara.

– Asa, se mira primul, tocmai imi spuneam: ce se intampla? Intr-adevar, s-ar zice ca-i plenara.

– Da, fiti linistit, raspunse grav al doilea. Azi e plenara din plin, si s-a strans numarul statutar de membri, asta o sa incalzeasca atmosfera.

– Nu se poate, spuse vecinul. Chiar s-a strans numarul statutar?

– Zau, spuse al doilea.

– Si ce-o sa faca astia?

– Ei, nimic, raspunse vecinul, putin incurcat. S-au strans asta-i tot.

– Nu-mi vine sa cred, spuse primul vecin cu un aer mahnit. Ma intreb ce i-o fi apucat?

Al doilea vecin facu  un gest incurcat si-si privi sever interlocutorul, apoi adauga cu un suras bland:

– Daca nu ma-nsel, tovarase, nu aprobati aceste plenare… In ceea ce ma priveste, nu stiu de ce vorbele-mi sunt mai apropiate. Totul imi pare aici minimal, judecand dupa esentialul zilei… Desi, la drept vorbind, in ultimul timp am un raport destul de constant cu aceste reuniuni. Stiti, int-un fel, industria insignifiantului.

– Nu e-ntotdeauna asa, obiecta primul. Daca, desigur, privim problema dintr-un  punct de vedere. Daca ne plasam, ca sa zic asa, pe punctul de vedere, atunci da, este concret industria.

– Concret in fapt, corecta sever al doilea.

– Daca vreti, incuviinta interlocutorul sau. Admit asta si eu. Concret in fapt. Desi asta depide…

– Intotdeauna, taie sec celalalt. Intotdeauna, stimate tovarase. Mai ales daca dupa discursuri subsectia se elaboreaza minimal. Atunci nu exista nici un mijloc sa intrerupi discutiile si strigatele.>>”

3 gânduri despre „Romantic needs for romantic people

  1. Hai ma , ce naiba e asta ? Nici macar nu am citit tot, adica la cuvintul PLENARA deja nu am mai citit restul textului.
    Sincer ? Naspaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  2. Sincer? E a doua oara cand primesc un comentariu de la tine pe un text pe care tu nu il pricepi!

  3. …asta e, is mai dang-dang….am sa ma rezum la cocalari.com ca e cu poze si nu e de citit prea mult

Lasă un răspuns

