Lasa, sa nu-ti fie frica, te apar io!!!

Lucruri ciudate prin oras, credeam ca nu le mai vad. In fata unei biserici stateau de povesti trei oameni. Toti erau mai in varsta. Unul dintre ei era mai inalt si avea o pozitie impunatoare am presupus ca el este preotul. Toata discutia avea loc in mare taina, capetele lor erau apropiate si pare-se ca discutau chestiuni importante. Mi-a trecut prin cap o nunta sau un botez… La un moment dat observ ca unul dintre cei doi mai scunzi scoate o sticla de plastic de 0.5L din buzunar si i-o da grabit preotului. Sticla avea un continut rosu si m-am intrebat ce putea sa fie? Vin? Mita?

Imi imaginez discutia: „Sa imi aduci, bah, Ioane, din vinu’ cela bun. Ne intalnim la biserica dupa slujba si vorbim si de fiica-ta”! Sa fi ramas preotul fara vin la serviciu? Si atunci de ce era asa de mare secretul?

Sunt curioasa: de unde are biserica vinul? Ce fel de vin cumpara? Cumpara, primeste de la enoriasi?Asta e! Biserica, de fapt, primea vin (sangele Domnului) de la enoriasi prin reprezentantul legal, preotul.

Cum suna postul acesta in urechile unui credincios convis? Ar suna probabil groaznic pentru ca eu as pune intr-o lumina proasta ceea ce el ar considera normal. Nu vreau sa intru in detalii, dar as ajunge pana intr-acolo incat sa spun ca manipularea in ceea ce-i priveste pe enoriasii convinsi de puterea Divinitatii este inca utilizata(si aici nu ma refer la secte, ci la orice religie).

Cum suna postul asta in urechile unui om pragmatic? „E coruptie peste tot!” sau „Te usca astia de bani pentru nunti si botezuri”!

*Textul este scris intr-o nota pozitiva: nu am folosit cuvantul inmormantare niciunde.

Lasă un răspuns

