Living life in movies

Nu de mult am vazut pentru a nu-stiu-cata-oara „Sex and the City” filmul. Azi m-am apucat de serial. Asta inseamna ca am stat in apartament. Care-i problema, deci. Ma prinde filmul asta, ma prind discutiile si subiectele abordate. Ma prinde ideea de a scrie la sfarsitul zilei, nu un jurnal, ci rezultatul unei cercetari. Doar in filme pot trai asa. In filme si in imaginatie. Adica Carrie Bradshaw, pe langa ca era foarte slaba si frumoasa (am observat asta ceea ce ma face automat, intr-un fel, „bolnava”) mai era si scriitoare. Ha! Scriitoate, auzi! Eu? Nucleul unei carti e, vorba aia, „miezu’”, dar nu si la mine. Toate povestile mele sunt incurcare, sunt real life, nu sunt research, ce sa mai… nu sunt demne de publicat. Un jurnalist cu impresii de scriitor.

Totusi stau cu laptopul in brate, ma gandesc la invaliditate vs. comoditate si ma imaginez ca am un fir de poveste si pe asta il pun pe foaie. Imaginea din jurul meu se transforma din apartament si camera verde in aer curat si apus de soare. Patul se transforma incet in sezlong si in loc de un copac pe fereastra vad o apa. In spate stiu ca e casa, o casa, casa mea. Si scriu, si scriu, si scriu. Dar ce vad acum pe foaie nu mai e ce era alta data.

Ma refugiez in film si ma gandesc ca as putea fi un fel de Carrie Bradshaw, daca nu as fi asa comoda. Ca as putea sa scriu si sa citesc in fiecare seara (nu as trai din asta pentru ca la noi in tara e destul de greu sa traiesti din scris), ca as putea sa-mi dezvolt mai mult vocabularul si modul de a scrie si ca, in final, m-as domnisorii putin. Nu! Nu as deveni pitipoanca, a nu se intelege gresit. As fi doar classy. Dar ca sa inteleg fenomenul care ma face sa ma identific cu personajul asta – nu ca nu m-as identifica cu orice personaj interesant indiferent ca e vorba de carte sau film – ar trebui inteleg propozitia asta: „So I walked 48 block in my 400$ shoes!” Aceasta propozitie ma depaseste. Deci ea nu are masina, nu are apartament, are 30 si ceva de ani si are pantofi de 400$. Capacitatile mele limitate nu-mi permit sa vad altfel decat: stabilitate si apoi excentricitati.

Bineinteles ca am vazut „Grey’s Anatomy” si am vrut sa ma fac medic. Bineinteles ca am plans mult la „Ally McBeal” si am vrut sa fiu ca ea. Sa am forta ei. Si ma blestemam, de fiecare data, ca am facut jurnalismul. Si cand vad „My blueberry nights” imi vine sa fug.

Cred ca cheia reusitei este sa nu mai scriu despre mine si sa ies mai mult. Sau mai bine, sa-mi urmez propriul sfat: sa pun cat mai multe intrebari. Sa nu mai cred ca le stiu pe toate si sa intreb. Dar daca scriu despre mine imi creste numarul de vizualizari pe blog. Daca scriu despre ce mi se intampla si nu doar analiza numarul de vizualizari „rupe barierele”. Insetatii mei de barfa… Stiu! Subiecte interesante cu o doza de… mine.

*Introspectie de vara

5 gânduri despre „Living life in movies

  1. Gabi, imi place mult blog-ul tau. Congrats! Te-am adaugat si in blogroll 🙂 And btw, I do not consider Carrie Bradshaw to be a journalist 😛

  2. Pai nici nu e :p ca jurnalisti is prea prinsi in lumea lor ideala. Ea doar isi traieste viata, asa cum e ea tumultuoasa si plina de aventuri (cele mai multe de o noapte) :))

  3. idei foarte profunde care nu stiam ca pot iesi din capsoru tau :d
    uita`te si la House MD si sa vezi dak vrei sa fi si ca personaju de acolo … ar fi chiar extra interesant …

  4. E un oarecare adevar aici! Daca audientele nu ar creste cand lasi sau spui ceva de tine, Dan Diaconescu ar bate la usa mea pentru un paracetamol si un flacon de spirt. Intre timp arunca si tu o geana pe http://www.impresive.ro si citeste putin din „Adina” (e dedicata unei colege de ale tale) si Carnatii Oltenesti (e clar cui e dedicat)
    http://www.impresive.ro sectiunea Blog „Esenta”

Lasă un răspuns

