To bebe, or not to bebe…

Cand e timpul sa ramai gravida… in Romania? Niciodata? Sau tre’ sa fii ceva nevasta de politician/politist/comandant ca sa poti face copii fara griji?

Cu toate ca multa lume m-ar contrazice, nu cred ca in Romania exista moment propice pentru a face copii. Nu stiu daca exista persoana care sa fie perfect increzatoare in viitorul lui sau al copilului in momentul in care face sex. Eu nu ma gandesc la ce as putea sa-i dau de mancare copilului peste cativa ani, ce moaca stramba o sa aiba sau la ce scoala sa-l inscriu daca in timp ce fac sex il concep.  Nu ma gandesc ca nu am bani sa-i cumpar pampers si caiete sau ghiozdan, nu ma gandesc ca poate sa planga cu noptile si sa se bage in belele toata viata.

Si totusi, cand facem copii? Facem? Nu ridicati din spranceana ca deocamdata nu am de gand. Dar cand o sa vina timpul?

 M-am hotarat. Faci copii cand nici nu-ti dai seama si a doua varianta este cea gandita. Am surse pe ambele variante asa ca tineti-va bine. Prima varianta nu e simpla deloc. Daca la a doua varianta trebuie sa gandesti inainte sa faci ceva, la prima varianta trebuie sa gandesti dupa. Ganditul asta dupa poate duce la un singur raspuns: ori alb, ori negru – nu exista nimic la mijloc. Ori il pastrezi si… te tin parintii, traiesti o viata de cacao intr-o chichineata ori singura (ai mai mult spatiu asa) ori cu prietenul si dupa doi ani nu te mai recunosti. Ori nu-l pastrezi si ti-e mai bine fara pe termen lung – fara prieten, judecat de toti oamenii care te cunosc si nu stiu cum e sa fii tu.

Chiria e mare, sa cumperi o casa inseamna sa mori cu datoriile la banca de gat. Daca n-ai un sprijin ia-ti gandul de la copii. Revin la intrebarea de la inceput: tre’ sa fii sotia unui mare smecher cu bani ca sa poti face copii in liniste si sa poti sa duci si o viata cat de cat decenta? Cred ca e frumos sa ai un copil si cred ca acestia nu ar trebui rasfatati, dar o viata decenta… asa cum am avut noi cand eram mici ar trebui sa poata sa duca. Si daca mama nu are bani sa plateasca ratele, ca-mi cumpara mie pampers sau ca nu are bani sa mearga ani la rand in concediu ca am aparut eu nu inseamna deloc o familie fericita.

Totusi, statul roman ar trebui sa incurajeze natalitatea. Nu am mai vazut rapoarte de natalitate/mortalitate de mult, dar sunt convinsa ca rata mortalitatii e mai mare decat rata natalitatii, cel putin in Romania. Eu zic sa facem copii si inca cate doi ca sa invete sa fie responsabili si sa stie ce-i aia sa imparti cu cineva – sincer, nu ne mai trebuie egoisti pe lumea asta – dar e greu. Fetele din ziua de azi nu mai traiesc in aceasi lume ca acum 20 de ani. Nu se mai fac copii la 22 de ani (pacat ca era diferenta de varsta mica intre generatii), nu-i fac nici la 28 de ani.. doar pe la 30 si doar unul ca toate am auzit ca e greu sa nasti. Stiu si eu… sunt fata/femeie si nu ma mai intereseaza sa ma marit si sa fac copii in primul rand. Pe primul loc este sa am bani multi ca sa vad lumea si apoi poate daca mai incape si un sot si un copil.

Si sa stiti ca si barbatii gandesc la fel. Prea putin mai vor ca cineva sa le duca numele mai departe. Toti vrem cariera si daca e sa nastem, sa nastem in Ungaria (ca e cel mai aproape si cel mai curat).

Un gând despre „To bebe, or not to bebe…

  1. Lasa ca nasc altele si pentru noi 😀 Sincer eu sunt de parere ca astia cu mai multi bani ar trebui sa aiba mai multi copii, chiar si infiati 🙂

Lasă un răspuns

